آمریکا به تایوان هم توپخانه موشکی هایمارس ارسال می‌کند

همزمان با عدم موفقیت سامانه‌های توپخانه موشکی هایمارس در اوکراین، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که این جزیره قرار است به این سامانه موشکی مجهز شود.

آمریکا به تایوان هم توپخانه موشکی هایمارس ارسال می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل مسیر سبز، همزمان با اعلام عدم موفقیت سامانه‌های موشکی «هایمارس» ساخت آمریکا اهدایی به اوکراین، وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه اعلام کرده که این جزیره قرار است به این سامانه موشکی مجهز شود.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

به نوشته وبگاه «فوکوس تایوان» تایوان قرار است این تسلیحات را یک سال زودتر از زمان برنامه ریزی اولیه از دریافت کند. به دنبال رایزنی‌های تایوان با آمریکا، ایالات متحده ارسال این سامانه را به تایوان در اولویت قرارداد.

این قرارداد نظامی در حالی عملیاتی می‌شود که کارشناسان نظامی آمریکایی اعلام کردند که نمی‌دانند ارتش روسیه چگونه با موشک‌های سامانه هایمارس در اوکراین مقابله می‌کند.

ارتش آمریکا پی برده که سامانه‌های دفاع هوایی روسیه به طور فزاینده‌ای در حال سرنگون کردن موشک‌های سامانه هایماریس هستند که به اوکراین  تحویل داده شده است.

همزمان با تداوم قدرت نمایی چین به تایوان، وزیر دفاع  این جزیره  روز دوشنبه گفت که انتظار دارد یک بسته تسلیحاتی ۵۰۰ میلیون دلاری از آمریکا را در سال جاری برای جبران تاخیر در خرید تسلیحات از این کشور دریافت کند.

آمریکا در حالی به تایوان کمک‌های نظامی ارائه می‌دهد که تحلیلگران نظامی براین باورند علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی قدرتمند چین را ندارد.

تایوان ۱۴۱ جنگنده «اف-۱۶ ای»  را به نوع اف-۱۶ وی تبدیل کرده است. تایوان البته ۶۶ فروند اف-۱۶ وی جدید سفارش داده که دارای سامانه‌های اویونیک، تسلیحات و راداری جدید هستند. با این حال، نیروی هوایی تایوان به سختی با همتای چینی خود قادر به مقابله است. نیروی هوا دریای چین ناوگانی متشکل از ۱۷۰۰ فروند هواپیمای جنگی است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

ارسال نظر