دستگیری ۱۱۸ سارق حرفه ای در کرج/ اموال مکشوفه بیش از ۳۳ میلیارد ارزش‌گذاری شد

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری ۱۱۸ سارق طی ۷۲ ساعت خبر داد و گفت: کشفیات از این سارقین بیش از ۳۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

دستگیری ۱۱۸ سارق حرفه ای در کرج/ اموال مکشوفه بیش از ۳۳ میلیارد ارزش‌گذاری شد

عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امنیت مردم خط قرمز ماست و مصادیق احساس عدم امنیت سرقت است، گفت: نیروی انتظامی البرز بیشترین توان خود را برای پیشگیری از سرقت و کشف در نظر گرفته است.

وی افزود: همکاران من در پلیس آگاهی کرج طی ۷۲ ساعت گذشته موفق شدند ۱۱۸ نفر از سارقان را دستگیر کرده و به بازداشتگاه معرفی کنند. کشفیات نیروی انتظامی از این سارقین حدود ۳۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با تاکید به اینکه تمام این سارقین به صورت حرفه ای فعالیت می‌کردند، اضافه کرد: یکی از این گروه‌های سرقت تحت عنوان استاد گچ کار در محله‌ها پرسه می‌زدند و با شناسایی خانه‌های خالی و با عناوین مختلف اقدام به سرقت اشیا قیمتی خانه‌ها می‌کردند.

محمدیان در این خصوص خطاب به شهروندان یادآورشد: توصیه می‌شود حین خروج از منزل درها قفل شود. همچنین چراغ روشن می‌تواند از حضور سارقین بکاهد و آنها را دچار شک و تردید کند.

محمدیان در بخش دیگری به سارقین خودرو اشاره کرد و گفت: پرونده سارقین خودرو مربوط به گروهی است که اقدام به تغییر اصالت خودرو می‌کردند.

این فرمانده ارشد انتظامی اظهار کرد: باند سارقین خودرو قطعات ماشین را دستخوش تغییراتی می‌کردند به شکلی که خودروهای تصادفی سوخته و اوراق را خریداری می‌کردند و سپس اقدام به سرقت خودروی مشابه داشتند.

وی ادامه داد: این سارقین در مرحله بعدی اقدام به مشابه سازی می‌کردند که تشخیص آن حین تعویض پلاک و خرید و فروش خودرو به سختی ممکن است.

محمدیان با اشاره به اینکه از این باند سارقین تاکنون ۱۱ سرقت کشف شده است، بیان کرد: به احتمال زیاد آمار بیشتر از این نیز خواهد شد همچنین از این افراد ۴ کارگاه شناسایی شده که امکان انتقال تمام امکانات وجود نداشت.

پایان پیام/

ارسال نظر