خزانه‌دار: اوضاع اقتصادی انگلیس هنوز رو به راه نشده است

خزانه‌دار دولت انگلیس اعلام کرد که علی‌رغم آنکه این کشور توانسته با فاصله بسیار کم از خطر رکود اقتصادی عبور کند، اما اوضاع اقتصاد انگلیس هنوز روبه‌راه نشده است.

خزانه‌دار: اوضاع اقتصادی انگلیس هنوز رو به راه نشده است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل مسیر سبز به نقل از گاردین، جرمی هانت، خزانه‌دار دولت انگلیس اعلام کرد که اقتصاد این کشور هنوز از حالت بحران و سختی خارج نشده است. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که این کشور توانسته با فاصله بسیار کم از رکود اقتصادی بگریزد. بر اساس اعلام رسمی اداره ملی آمار این کشور رشد اقتصاد انگلیس در سه ماهه پایانی سال گذشته صفر درصد بوده است. در صورتی که این رشد منفی می‌شد، اقتصاد انگلیس عملا وارد رکود شده بود، چرا که در سه ماهه سوم سال 2022 رشد اقتصادی انگلیس منفی 0.3 درصد بود و در صورتی که برای دو بازه سه ماهه متوالی رشد اقتصادی منفی شود، از نظر فنی، اقتصاد وارد رکود شده است.

هانت گفت: با این حال اما اوضاع اقتصادی هنوز روبه‌راه نشده است و به ویژه در حوزه تورم همچنان مشکل وجود دارد. بر اساس ارزیابی‌های بانک مرکزی انگلیس، اقتصاد بریتانیا در سال 2023 وارد رکود خواهد شد. در عین حال موسسه ملی تحقیقات اجتماعی و اقتصادی این کشور هشدار داده که امسال به خاطر بحران افزایش شدید هزینه‌های زندگی در کنار بالا رفتن تورم، نرخ بهره و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خصوص برق و گاز، بسیاری از مردم انگلیس شرایط دشواری را تجربه خواهند کرد. پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

ارسال نظر