سفره احسان یک کیلومتری در قبله تهران/ توزیع 15 هزار پرس غذا به مناسبت ولادت امام حسن

سفره احسان یک کیلومتری به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) با توزیع 15 هزار پرس غذا در محله دولت آباد شهرری برپا شد.

سفره احسان یک کیلومتری در قبله تهران/ توزیع 15 هزار پرس غذا به مناسبت ولادت امام حسن

به گزارش مسیر سبز از ری، بزرگ‌ترین سفره کریم اهل بیت علیهم السلام به طول یک کیلومتر، به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) جمعه شب 18 فروردین 1402، در بلوار قدس محله دولت آباد شهرری با پذیرایی از 15 هزار نفر برپا شد. حسین کاظمی مسئول اجرای این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه این برنامه برای دومین سال انجام می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته از 3 هزار نفر پذیرایی شده بود و امسال با توفیق الهی و همت موکب‌داران این میزان افزایش پیدا کرد و از 15 هزار نفر پذیرایی شد. وی با بیان اینکه این سفره به همت موکب‌های دولت آباد برپا شده است، گفت: 40 موکب عراقی بیش از 40 سال است که در محله دولت آباد شهرری فعالیت می‌کنند و با همکاری و مشارکت برادران ایرانی در ماه محرم و مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های مذهبی و توزیع نذورات را انجام می‌دهند.

  این خادم اهل بیت هزینه‌های برپایی این سفره احسان را 2 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: در این سفره مردمی که با برنامه‌هایی مانند مولودی خوانی، مسابقه نقاشی و اهدای جایزه به کودکان و غیره همراه بود، با غذای گرم، میوه و انواع خوراکی از مردم پذیرایی شد. کاظمی در پایان با بیان اینکه در نظر داریم همه ساله این سنت حسنه را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار این سفره برپا شد و با الهام از این برنامه، مهمانی 10 کیلومتری در روز عید غدیر در تهران برگزار شد.

  سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20 تهران به همراه معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه با حضور در این مراسم، از تلاش‌های خادمان موکب‌ها تقدیر و تشکر و برای آنها آرزوی توفیق کرد. پایان پیام/

ارسال نظر