کشته شدن 114 شهروند نیجریه در پی حملات به روستاها

حملات راهزنان به مناطق روستایی در مرکز نیجریه به کشته شدن ده‌ها نفر از شهروندان این کشور منجر شده است.

کشته شدن 114  شهروند نیجریه در پی حملات به روستاها

به گزارش گروه بین‌الملل مسیر سبز، مقام‌های نیجریه دوشنبه شب به وقت تهران  از کشته شدن ده‌ها شهروند این کشور در جریان سه روز حمله راهزنان به روستاها خبر دادند.

 به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، مقام‌های محلی نیجریه روز دوشنبه گفتند که بیش از ۱۰۰ نفر در مرکز  این کشور واقع در آفریقا در سلسله حملات خونین به روستاها کشته شده‌اند.

«ماندی کاسا» رئیس دولت محلی در «بوکوس» واقع در «ایالت فلاتو» گفت:«دستکم ۱۱۳ جسد در جریان درگیری‌هایی که صبح روز شنبه آغاز شد، پیدا شده‌اند.»

  شمال غربی نیجریه نیز یکی از پر هرج و مرج‌ترین مناطق این کشور آفریقایی است. تخمین زده  شده که ۳۰۰۰۰ راهزن مسلح در  این  منطقه حضور دارند. مقام‌های دولتی نیجریه اعلام کرده‌اند که راهزنان با گروه تروریستی بوکوحرام در ارتباط هستند. بوکو حرام در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.  رئیس دولت محلی نیجریه  در بوکوس افزد که راهزنان حملات هماهنگ شده را در  در ۲۰ روستای مختلف  انجام دادند. او گفت : «بیش از ۳۰۰ مجروح  پیدا کردیم که به بیمارستان‌های مناطق اطراف منتقل شدند.» بنابر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیتهای تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون تن بی خانمان شده‌اند. به گفته منابع نیجریه‌ای، رودخانه «یزارام» در ایالت «بورنو» از اصلی‌ترین مقرهای تروریست‌های بوکوحرام است، گروهکی که در سال ۲۰۱۶ با گروهک داعش بیعت کرده و نام خود را به «ولایت غرب آفریقا» تغییر داد. گروهک تروریستی بوکوحرام در سال ۲۰۱۴ با ربودن صدها دختر دانش‌آموز از مدرسه‌ای در ایالت «برنو» به شهرت رسید و توجه رسانه‌ها و جامعه بین‌المللی را به سمت خود جلب کرد پایان پیام/

ارسال نظر